Silniki PACCAR
Wszystkie silniki PACCAR zaprojektowano z myślą o najwyższych standardach ekonomiczności, niezawodności i trwałości oraz zadowoleniu operatora z jednoczesnym udostępnieniem mocy kierowcy. 6-cylindrowe silniki rzędowe z inteligentnym, wysokociśnieniowym systemem wtrysku paliwa są czystsze i oferują wysoką moc i moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych.
Silnik PACCAR MX 12,9 litra
12,9 litrowy silnik PACCAR MX z prestiżowego modelu DAF XF105, dostępny w wersjach o mocy 360, 410, 460 i 510 koni mechanicznych, z wysokimi momentami obrotowymi od 1775 do 2500 Nm. Silnik MX dostępny jest w wersji zgodnej ze standardem emisji Euro 5 dzięki systemowi wtrysku SMART i technologii SCR. Klient może w ramach opcji wybrać dowolny silnik PACCAR MX w wersji spełniającej zaostrzoną normę emisji spalin EEV.
Nowy projekt silnika umożliwia zwiększenie interwałów serwisowych do 90 000 km. Przy użyciu oleju syntetycznego i odśrodkowego filtra oleju możliwe są interwały do 150 000 km, umożliwiające zmniejszenie kosztów eksploatacji i maksymalną dostępność pojazdu. Wybrać można zintegrowany hamulec silnikowy MX, który zapewnia znakomite hamowanie silnikiem od 200 kW przy 1500 obr./min. do 325 kW przy 2100 obr./min.
Silnik | Osiągi | Moment obrotowy | Pojazd |
---|---|---|---|
MX265 | 265 kW / 360 KM od 1.500 - 1.900 obr/min |
1.775 Nm przy / 1.000 - 1.400 obr/min |
CF85 |
MX300 | 300 kW / 410 KM od 1.500 - 1.900 obr/min |
2.000 Nm przy / 1.000 - 1.400 obr/min |
CF85 / XF105 |
MX340 | 340 kW / 460 KM od 1.500 - 1.900 obr/min |
2.300 Nm przy / |
CF85 / XF105 |
MX375 | 375 kW / 510 KM od 1.500 - 1.900 obr/min |
2.500 Nm przy / 1.000 - 1.400 obr/min |
CF85 / XF105 |
Silnik PACCAR PR 9,2 litra
9,2 litrowy silnik PACCAR PR oferuje maksymalną moc 250, 310 lub 360 koni mechanicznych oraz momenty obrotowe odpowiednio 1050, 1275 i 1450 Nm. Silnik jest dostępny w wersji zgodnej ze standardem emisji Euro 5 dzięki systemowi wtrysku SMART i technologii DAF SCR. Na życzenie klienta, silniki PACCAR PR można zamówić w wersji spełniającej zaostrzoną normę emisji spalin EEV. Optymalizacja procesu spalania i komponentów umożliwia interwały serwisowe co 75 000 km. Przy zastosowaniach na długich dystansach i podczas używania oleju syntetycznego z odśrodkowym filtrem oleju możliwe są interwały serwisowe do 100 000 km. Standardowy hamulec wydechowy, obsługiwany za pomocą pedału nożnego, oferuje maksymalną moc hamowania 170 kW przy 2800 obr./min.
Silnik | Osiągi | Moment obrotowy | Pojazd |
---|---|---|---|
PR183 | 183 kW / 250 KM od 2.200 obr/min | 1.050 Nm / 1.000 - 1.700 obr/min |
CF75 |
PR228 | 228 kW / 310 KM od 2.200 obr/min | 1.275 Nm / 1.200 - 1.700 obr/min |
CF75 |
PR265 | 265 kW / 360 KM od 2.200 obr/min | 1.450 Nm / 1.200 - 1.700 obr/min |
CF75 |
Silnik PACCAR GR 6,7 litra
6,7 litrowy silnik PACCAR GR oferuje maksymalną moc 220, 250 i 300 koni mechanicznych oraz momenty obrotowe odpowiednio 850, 950 i 1100 Nm. Silnik GR zgodny jest ze standardami emisji Euro 5 dzięki systemowi wtrysku pod wysokim ciśnieniem common rail i technologii SCR. Zastosowanie bardziej wydajnych, wymagających mniej konserwacji elementów w połączeniu ze zoptymalizowanym chłodzeniem i spalaniem pozwala na zwiększenie interwałów serwisowania do 35 000 km dla zastosowań dostawczych i 55 000 km dla transportu na długich dystansach, a w rezultacie na redukcję kosztów eksploatacji i zwiększenie maksymalnego czasu użytkowania. Standardowy hamulec wydechowy oferuje lepsze hamowanie i uruchamiany jest pedałem nożnym lub dźwigienką na kolumnie kierownicy.
Silnik PACCAR FR 4,5 litra
Czterocylindrowy silnik PACCAR FR o pojemności 4,5 l dostępny jest w wersjach o mocach 140 KM, 160 KM, 185 KM i 207 KM i momentach obrotowych wynoszących odpowiednio 550 Nm, 600 Nm, 700 Nm i 760 Nm.
Silnik | Osiągi | Moment obrotowy | Pojazd |
---|---|---|---|
FR103 | 103 kW / 140 KM od 1.900-2.500 obr/min |
550 Nm / 1.200-1.700 obr/min | LF45 |
FR118 | 118 kW / 160 KM od 1.900-2.500 obr/min |
600 Nm / 1.200-1.800 obr/min | LF45 |
FR136 | 136 kW / 185 KM od 2.000-2.500 obr/min |
700 Nm / 1.200-1.800 obr/min | LF45/55 |
FR152 | 152 kW / 207 KM od 2.100-2.300 obr/min |
760 Nm / 1.400-1.800 obr/min | LF45/55 |
GR165 | 165 kW / 220 KM od 1.900-2,500 obr/min |
850 Nm / 1.200-1.700 obr/min | LF45/55, CF65 |
GR184 | 184 kW / 250 KM od 1.900-2.500 obr/min |
950 Nm / 1.200-1.700 obr/min | LF45/55, CF65 |
GR210 | 210 kW / 285 KM od 2.100-2.500 obr/min |
1,020 Nm / 1.200-1.800 obr/min | LF55, CF65 |
GR220 | 220 kW / 300 KM od 1.900-2.500 obr/min |
1.100 Nm / 1.200-1.900 obr/min | LF55, CF65 |
Technologia DAF SCR ku lepszej przyszłości
Czysta droga
DAF stosuje technologię Selektywnej Redukcji Katalitycznej SCR, która stanowi najlepszą metodę sprostania wymogom europejskich norm emisji spalin Euro 4 i Euro 5. Technologia SCR jest prosta, niezawodna i wydajna. SCR to system wtórnego oczyszczania, który umożliwia najbardziej efektywne spalanie w silniku. DAF idzie jeszcze dalej. W nowej gamie silników PACCAR technologia DAF SCR połączona jest z inteligentną technologią wtrysku, która sprawia, że filtr cząsteczkowy staje się zbędny.
Silniki DAF EEV
W wyniku zainstalowania biernego filtra sadzy w silnikach spełniających normę Euro 5, firma DAF Trucks dostarcza ciężarówki zgodne z normami EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicles ). Silniki EEV wytwarzają o 50% mniej cząstek stałych niż silniki spełniające normę Euro 5. Dzięki silnikom EEV DAF jest w stanie osiągać wartości emisji, które do niedawna spełniane były tylko przez silniki gazowe.
Silniki typu EEV bez filtra sadzy
Dzięki bardzo wydajnemu procesowi spalania 4-cylindrowy silnik PACCAR FR118 (o mocy 160 KM) spełnia wymagania normy EEV bez potrzeby zastosowania filtra sadzy.